W OBRĘBIE KOPY BISKUPIEJ, JARNOŁTÓWKA I POKRZYWNEJ

Góry Opawskie fot. Milusiowe przygody

Szlak niebieski nazywany „Szlakiem Przełomu Złotego Potoku”- Długość – 12 kilometrów (czas przejścia ok. 3 h 45')
Biegnie po północnej i południowej krawędzi Doliny Złotego Potoku. Na jego przebiegu usytuowane są liczne pozostałości dawnych kamieniołomów: „Żabie Oczko”, „Morskie Oczko”, „Gwarkowa Perć” i „Piekiełko”.
Trasa rozpoczyna się przed mostkiem na Złotym Potoku w Jarnołtówku, niedaleko restauracji „Włoski Smak”. Przed mostkiem szlak skręca w lewo, biegnąc wzdłuż biegu rzeki dochodzi do prewentorium „Aleksandrówka”. Przed prewentorium szlak skręca w lewo wspinając się stromo na Krzyżówkę (427 m n.p.m.) skąd odchodzi w prawo do odsłonięć skalnych „Karolinki”. Z „Karolinek” (390 – 420 m n.p.m.), będących miejscem widokowym, szlak kieruje się w kierunku wschodnim, prosto, a po ok. 700 m w lewo, dochodząc po kolejnych kilkuset metrach do zalanego wodą „Żabiego Oczka”. Szlak obchodzi „Żabie Oczko” kierując się  prosto przez Olszak (453 m n.p.m.), skąd dalej biegnie w dół dochodząc do drogi powiatowej Jarnołtówek – Pokrzywna. Po przekroczeniu drogi szlak niebieski dalej kieruje się w dół do rzeki dochodząc do ośrodka wypoczynkowego „Złoty Potok” i przylegającego do niego kąpieliska leśnego. Szlak omija ośrodek i kąpielisko, kierując się na parking przy którym znajduje się węzeł szlaków turystycznych. Od parkingu szlak odbija w prawo, w kierunku zachodnim dochodząc po ok. 1,5 km do tzw. „Cichej Doliny”. Dalej kierując się w górę, równolegle do Bystrego Potoku dochodzi do mostku prowadzącego na „Gwarkową Perć”. Z „Gwarkowej Perci” szlak specjalną drabinką zamocowaną do skałach przechodzi do „Piekiełka”. Z „Piekiełka” szlak kieruje się prosto w kierunku północno – zachodnim do wyniesień skalnych „Karliki” i dalej w dół do drogi powiatowej i mostku obok którego szlak zaczynał swój bieg.

Piesze Szlaki turystyczne PTTK

Podany adres do PTTK Głuchołazy

Szlak żółty - Długość –  12,3 km (czas przejścia ok. 4 h 20' – 4 h 30')
Jest popularnym szlakiem prowadzącym do Górskiego Domu Turysty im. Bohdana Małachowskiego pod Biskupią Kopą (765 m n.p.m.).
Szlak rozpoczyna się w Jarnołtówku kilkadziesiąt metrów od restauracji „Włoski Smak”, za mostkiem na Złotym Potoku przy drodze prowadzącej do Pokrzywnej. Szlak początkowo wiedzie stromym zboczem Bukowej Góry (507 m n.p.m.) obok wyniesień skalnych, „Gwarkowych Skał”. Następnie szlak schodzi w dół obok tzw. „Piekiełka” – nieczynnego wyrobiska łupka filytowego. Dalej, szlak wiedzie obok kolejnego nieczynnego wyrobiska łupka, tzw. „Gwarkowej Perci” do dawnej leśniczówki „Na Anusi”. Za leśniczówką szlak dochodzi do „Drogi Amalii”, którą wspina się na zbocze Biskupiej Kopy. Droga dochodzi do Górskiego Domu Turysty im. Bohdana Małachowskiego, nazywanego potocznie schroniskiem. W czasie ładnej pogody można podejść do schroniska krótszym wejściem po schodach. Obok tarasu schroniska szlak żółty skręca w lewo i schodzi w dół. Biegnie do Przełęczy Mokrej (707 m n.p.m.) i dalej zboczem Srebrnej Kopy, po około 2,5 km dochodzi do Przełęczy Srebrnej (508 m n.p.m.). Na przełęczy  szlak żółty skręca w lewo i wchodzi na tzw. „Saperską Drogę”, biegnie nią mijając zbocza Zamkowej Góry i Szyndzielowej Kopy oraz pozostałości skoczni narciarskiej. Następnie dochodzi do rozdroża pod Szyndzielową. Stąd szlak żółty biegnie w prawo i w dół dochodząc po kilkuset metrach do parkingu przy kąpielisku gdzie kończy swój bieg.

Source URL: https://www.visitopolskie.pl/strona/aktywnie/1329-w-obrebie-kopy-biskupiej-jarnoltowka-i-pokrzywnej